сряда, 1 август 2007 г.

Oтново философия

Спрях да пиша близо месец и половина, трябваше ми време да си прочиста мислите и да реша какво искам да правя, да ми отминат кандидат студентските изпити и съзнанието ми отново да е без проблеми (а се получи обратното, но няма значение). За съжаление в долната част няма никакво подобрение, но това ми даде сили да започна работа изцяло върху горната част от тялото. От близо месец напредвам в горната част като целта отново е muscle up.

Тренировката, която правя в момента:

Загрявка на горна част отнемаща 5 минути (малко, но комплексно и достатъчно)

Правя 2 серии от по 6, 7 кофички като за начало - подготовка за съществената част.
В момента най-неразвитата част от тялото ми са гърдите за това тренирам главно тях, правя -
5 серии с 45 кг. на лежанка по 10 повторения
-
След това продължавам с 2 серии с 20кг. по 10 пъти за бицепс
-
След това правя изтегляне за странична част на корема с 15 кг по 30 пъти всяка страна
-
Продължавам с малко cat push ups докато мога
-
Разгрявка (5 мин)

Продължение на 6 дни като седмия е почивка. Следва updatе след няколко седмици.
Записвам това за да видя прогресът в бъдеще.

3 коментара:

Crysiss каза...

За долната част:
Благодарение на европейското ми пътешествие и много залепен на седалката в автомобила се събуди травмата на кръста ми. Отново проучвания и може би ще се повторя, но пак стигнах до това, че най-доброто лечебно средство е кръвта.

Ето какво имам предвид - стоейки и не правейки нищо с крака си ти не стимулираш по никакъв начин кръвообращението в тялото ти, което от своя страна не помага и на възстановителните процеси.

Пробвал ли си да раздвижиш крака си, независимо от болката, но да го движиш заради самото движение, с минимално натоварване - примерно легни по гръб, вземи сестра си и правете "водно колело" - всеки слага стъпалото си на стъпалото на другия и все едно карате колело - това ще раздвижи кръвта.

Мисля, че понеже проблема ти е сериозен трябва изключително постоянство при какъвто и да е тип кардио упражнение (такова, което не предизвиква болка), преди да успееш да видиш резултат. Знам какво е да си травмиран и знам какво е да изгубиш стимул да правиш дадено упражнение, главно заради болката.

Да повторим : не ти трябват силови упражнения за увреденото място, защото така ще се получи претоварване, без повишаване потока на кръвта към него. Аз правих тази грешка с пистолетите, като постепенно намалявах бягането - в крайна сметка с отрицателен ефект.

Стъпките при рехабилитация са следните след травма:
1. Бърза помощ - лед, мазила
2. Кратка почивка (няколко дни, преди мускулите ти да почнат да се отпускат)
3. Възстановяване на ROM (range of motion)
4. Conditioning

Когато съм имал травми много често ми се е случвало да удължа влиянието им върху мен, като объркам стъпките ...

А пробвал ли си какво може да ти каже физиотерапевт, а не обикновен лекар, било то и специалист?
Защото физиотерапевтите знаят как да раздвижат увредено място и как бавно да го възстановят със серии от упражнения.

Надявам се да съм помогнал.

harsh каза...

Благодаря ти crysiss, ще опитам и това, но мисля да опитам и Военна Болница в Пловдив, да видим и там какво ще кажат. Колкото до това с раздвижването, дам забелязах го от само себе си колко спирам да го натоварвам повече се влошава. Движението е единственото решение, надявам се че гърбът ти се подобрява.

Peace

Crysiss каза...

Гърбът ми мина отдавна :) Преди няколко месеца :) Това, което писах по-горе за кръста се оказаха няколко мускула от задната страна на таза, а другия отпред е този който свързва крака с тялото, по-точно там са двете му захващания не около ставата на таза а в долната част на торса.

Мислех си, как в някоя болница биха могли да ти кажат какво ти има след като те трябва да ти направят специални процедури за да изследват кой мускул не функционира както трябва. Не съм запознат, но моя метод с проверката при разтягане кое отпуска е доста по бърз, защото болката не винаги може да се локализира, колкото по-продължителна е тя се разнася по нерва (ако се стигне до нараняване на него) и тогава боли целия крак. Мен заради кръста се е случвало да ме боли от таза до коляното..., а и толкова много мускули отговарят за определено движение...

Обаче да, сериозно ти препоръчвам да отидеш, аз когато няколко месеца се борих и бях загубил надежда сериозно обмислях да отида на лекар... но като знам какви са, единия ще каже почини си (ГП-то) (а аз това правя и то няма ефект) или ще те пратят на ортопед, и той ще си каже компетентното мнение и ще почне да те лекува от първото, най-явно нещо, което му доиде на ум.

Но нещата не винаги са така, мускулите са на слоеве в нашето тяло. Когато ме болеше гървба си мислех, че ме боли един мускул, а се оказа, че всъщност е друг, точно под него...